گوشی دزدیده شده و گم شده خود را بیابید !

ساخت وبلاگ

خیلی وقت ها پیش میاد که ما لوازم شخصی خود رو مثل موبایل ، سوئیچ خود رو  در مکان های مختلف جا میذاریم و یا حتی به سرقت میرن ما در این مقاله کوتاه به شما آموزش می دیم که چطوری موبایل جا مانده و یا سرقت شده خودتون رو به راحتی پیدا کنید . پس در ادامه با ما باشید .

توجه : حتما قبل از دزدیده شدن گوشی خود این مطلب رو مطالعه کنید .

دزد گوشی


در این مقاله به شما ابزارک هایی را معرفی خواهیم کرد که بوسیله آنها بتوانید پس از گم شدن تلفنتان آن ها را ردیابی کنید و نهایتا راهی را خواهید آموخت که حتی اگر ابزارک(اپلیکیشن) را از قبل نصب نکرده باشید بتوانید تلفن خود را بیابید.

ابزارک هایی که میتوانید نصب کنید

طبق عادت گذشته ابتدا یکی دو ابزار رایگان برای پیگیری مکان تلفن همراهتان معرفی میکنیم تا با حفظ قوانین کپی رایت یا حق مولف بتوانید به مقصودتون برسید

- برای آیفون میتوانید از برنامه Find My iphone استفاده کنید که رایگان است و به حساب آیتونزتان متصل است.

- برای گوشی های بلک بری از برنامه Blackberry Protect که برنامه ای رایگان است استفاده نمائید

- برای سیستم عامل اندروید از برنامه Lookout که قابلیت ردگیری رایگان را دارد ولی برای اینکه خدمات اضافی نظیر قفل کردن گوشی گم شده را به شما بدهد باید هزینه ای تقریبا ۳ دلار برای هرماه بپردازید.

نهایتا برای تلفن های همراه ویندوز فون میتوانید از مسیر زیر اقدام نمائید:

Settings-> Find my Phone-> ‘Connect to these features faster’ and ‘Save my location every few hours’

با این کار در صورتی که تلفن همراه خود را گم کردید میتوانید از طریق اینترنت به حساب کاربری خود وارد شوید و از طریق نقشه ای که در اختیارتان قرار میدهد جای گوشی خود را پیدا کنید، نکته مهمی که این برنامه ها در اختیار شما قرار میدهند امکان حذف اطلاعات از روی گوشی از راه دور است که یک امکان ارزشمند برای این برنامه هاست که در برنامه های ذکر شده در بالا برای آیفون و بلک بری رایگان بوده ولی در نسخه اندرویدی باید هزینه ای که ذکر شد را پرداخت کنید(قطعا گزینه های رایگان برای اندروید نیز وجود دارد در صورتی که یکی از آنها را میشناسید در بخش نظرات معرفی کنید تا همه از آن استفاده کنیم). با توجه به کارهایی که امروزه از طریق تلفن همراه انجام میدهیم قطعا این که بدانیم اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن های مهم، اطلاعات حساب بانکی و … در اختیار کسی قرار نمیگیرد خیلی مهم است. این برنامه ها حتی امکان این را میدهند که وقتی تلفن شما مثلا در جایی افتاده و در وضعیت لرزش یا سکوت است برای اینکه پیدا شود زنگ خاصی را به صدا در بیاورد.

در صورتی که برنامه ای نصب نکرده باشید

اپراتورهای تلفن همراه مانند ایرانسل با ارائه خدمات مکان یابی امکان پیدا کردن تلفن همراه را به کاربران میدهند که برای اطلاع دقیق از نحوه عملکرد آن میتوانید به وبسایت خود اپراتورها مراجعه نمائید.

در صورتی که از تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده میکنید میتوانید از برنامه Plan B نیز استفاده کنید.خالقین این برنامه همان نویسندگان برنامه LookOut هستند و تفاوت این دو برنامه در این است که برنامه پلن بی مکان نصب از طریق ریموت و راه دور ره نیز داراست.به بازار گوگل رفته و این برنامه رو انتخاب و شروع به نصب آن نمائید به محض نصب مکان تلفن همراه شما را برایتان ایمیل خواهد کرد.

امروزه سازندگان تلفن های همراه و تبلت ها به ارائه خدمات ترکینگ یا همان ردیابی به صورت تخصصی میپردازند که از این میان میتوان به سیستم پیاده سازی شده توسط ایسوز که به کاربران محصولات خودش امکان پیگیری مکان کالا هستند اشاره کرد.

نکته نهایی اینکه تلفن همراه به باتری نیاز دارد تا بتواند از خود ردی به جا بگذارد و کاری که یک سارق انجام میدهد در آوردن باتری تلفن است، پس زمانی که تلفنتان به سرقت رفت به سرعت عمل کنید و جای آن را چک کنید یا امیدوار باشید که دوباره سیم کارت و باتری را داخل گوشی قرار دهد تا بتوانید از طریق شماره سریال گوشی و پس از طی مراحل قانونی به گوشی سرقت شده تان برسید.


 

دانلود دانلود...
ما را در سایت دانلود دانلود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهد shaheb بازدید : 602 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 15:38